Kilka słów o nas
Biuro Obrotu Nieruchomościami i Administracji GALICJA w Tarnowie, ma przyjemność przedstawić swoją wstępną ofertę na administrowanie Państwa nieruchomością. W przekonaniu, że jesteśmy w stanie spełnić Państwa oczekiwania zarówno pod względem zakresu oferty jak i ceny, oraz wyrażając gotowość dostosowania niniejszej oferty do innych Państwa indywidualnych wymagań pozostajemy z szacunkiem.
Zapewniamy:
- pomoc prawną i doradztwo przy zmianie zarządców i administratorów istniejących Wspólnot Mieszkaniowych;
- pomoc prawną i doradztwo w procesie organizacji nowych Wspólnot;
- kompleksową obsługę finansowo – księgową przy wykorzystaniu nowoczesnego oprogramowania umożliwiającą Zarządowi pełną kontrolę finansów Wspólnoty;
- indywidualny nadzór administratora nad zarządzanym obiektem, sprawowany przez całą dobę, jak również w dni wolne od pracy, a w razie konieczności dyżur administracyjny na obiekcie w terminach ustalonych z Zarządem Wspólnoty;
Jakie sprawy Wspólnoty prowadzimy?
Formalno – prawne:
- prowadzenie wykazu lokali i właścicieli lokali oraz prowadzenie, przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji prawnej nieruchomości (kopie aktów notarialnych, odpisy z ksiąg wieczystych, wypisy z ewidencji gruntów);
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali oraz nieruchomości i przygotowywanie Zarządowi Wspólnoty pełnej dokumentacji potrzebnej do wystąpienia o uporządkowanie stanu prawnego nieruchomości;
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
- opracowanie niezbędnych regulaminów, instrukcji i statutu Wspólnoty;
- przygotowanie projektów uchwał na zebranie Wspólnoty Mieszkaniowej;
- prowadzenie dokumentacji z zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;
- prowadzenie rejestru podjętych uchwał;
Techniczno – bytowe:
- egzekwowanie od developera zobowiązań;
- egzekwowanie zobowiązań gwarancyjnych;
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego ( przeglądy okresowe, roczne i pięcioletnie, ekspertyzy techniczne ) oraz branie udziału w tych kontrolach;
- zapewnienie utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością i innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów, bądź z postanowień i ustaw;
- zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i gazu, odprowadzenia ścieków i wywozu śmieci;
- zapewnienia usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej ( domofon, brama wjazdowa, system monitoringu, pompownia, hydrofornia itp.);
- zapewnienie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, w szczególności napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia , ogrzewania, ciepłej i zimnej wody, dźwigów, domofonów i innych urządzeń należących do wyposażenia części wspólnej;
- zapewnienie usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej;
- przygotowywanie negocjacji i selekcja ofert na dostawy i usługi świadczone na rzecz Wspólnoty (w tym ubezpieczeniowych), przygotowywanie projektów umów, kontrola prawidłowości wykonywania tych umów oraz wnioskowanie ich rozwiązania w przypadku gospodarczo uzasadnionych;
Finansowo – księgowe:
- prowadzenie odpowiedniej księgowości w formie określonej uchwałą właścicieli lokali;
- przygotowanie projektu planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo – finansowego) i korekt tego planu;
- przygotowanie rozliczeń planu gospodarczego w tym rozliczeń funduszu remontowego;
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 15 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego;
- dokonywanie analiz ekonomicznych i sugerowanie, na ich podstawie, działań mających na celu oszczędności w kosztach utrzymania nieruchomości wspólnej;
- rozliczanie usług świadczonych na rzecz nieruchomości wspólnej na podstawie umów zawartych przez Wspólnotę;
- wystawianie faktur i innych dokumentów;
- windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości oraz windykacja opłat od właścicieli lokali z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego łącznie z przygotowaniem wystąpień Zarządu Wspólnoty w postępowaniu upominawczym lub sądowy, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Wspólnotę lub na podstawie stosownej uchwały;
Lokatorskie:
- rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną i kosztów zużytych mediów;
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali, załatwianie interwencji i wniosków;
Wynagrodzenie miesięczne uzależnione jest od powierzchni nieruchomości i liczby właścicieli, od stanu budynku oraz jego wyposażenia technicznego jak również od wymagań i potrzeb Wspólnoty.
Szczegóły nie ujęte w naszej ofercie proponujemy omówić na bezpośrednim spotkaniu na którym postaramy się odpowiedzieć na każde Państwa pytanie.
Naszymi referencjami są opinie Zarządów Wspólnot Mieszkaniowych, które już administrujemy w Tarnowie i w Nowym Sączu.